V vse bolj zahtevnem in konkurenčnem poslovnem okolju številna industrijska podjetja iščejo skrite rezerve za izboljšanje učinkovitosti poslovanja. Eno od takšnih področij je zagotavljanje visoke razpoložljivosti proizvodnih strojev, saj rezultati kažejo, da lahko s tem produktivnost povečamo tudi za več kot 10 odstotkov.
Proizvodni stroji so pri svojem obratovanju namreč izpostavljeni stalnim obremenitvam, obrabi in staranju, kar povzroča okvare in skrajšuje življenjsko dobo.
Vendar nemoteno in pravilno delovanje strojev ni pomembno samo za produktivnost, temveč izpadi in odstopanja negativno vplivajo tudi na kakovost izdelkov, stroške in varnost proizvodnje.
V primeru nedigitalizirane proizvodnje se pojavlja vrsta izzivov – od pomanjkanja podatkov o trenutnem stanju strojev in njihovem delovanju nasploh, do »kurative« namesto »preventive«, vodenja dnevnikov izpadov in okvar na papirju, zapoznelih reakcij pri zastojih in podobno.
Z integracijo strojev v vzdrževalski modul sistema za upravljanje proizvodnje (MES) do skoka v razpoložljivosti
Sodobni pristopi za nemoteno delovanje strojev temeljijo na spremljanju njihovega delovanja v realnem času ter preventivnem in napovednem (t.i. prediktivnem) vzdrževanju, s katerima preprečujemo, da do izpadov sploh pride.
Da lahko to dosežemo, moramo zagotoviti zajem vseh relevantnih podatkov o delovanju strojev in okvarah. Prva tako pa potrebujemo ustrezno informacijsko rešitev, ki skrbi za obdelavo pridobljenih podatkov in s preprosto razumljivimi pregledi omogoča boljše reakcije vzdrževalskega osebja, operaterjev ter managementa proizvodnje.
Pri uvedbi informacijske rešitve za podporo vzdrževanju moramo biti pozorni na naslednje ključne funkcionalnosti:
Zaznavanje in prijava okvar. Ob zaznavi okvare oziroma zastoja, na podlagi podatkov pridobljenih s strojev, sistem omogoča samodejno obveščanje odgovornih zaposlenih, kot tudi obveščanje s pozivnimi tipkami na zaslonih operaterjev. Običajni načini za obveščanje servisnih služb so elektronska pošta in SMS sporočila. Vsak servisni nalog je opremljen z vsemi potrebnimi časovnimi in vsebinskimi podatki za analize in ukrepanje.
Nadzor nad izvajanjem vzdrževanja. Vzdrževalske aktivnosti se razpisujejo, organizirajo in spremljajo preko delovnih nalogov. S tem je možno enostavno pregledovanje odprtih nalogov oziroma aktivnosti ter njihovo upravljanje. Za vsako aktivnost se beleži tudi poraba časa osebja.
Plan vzdrževanja. Za vzdrževalne posege lahko izdelamo časovni načrt preventivnega vzdrževanja vključno s potrebnimi viri, kot so osebje, vzdrževalna oprema in rezervni deli, ter pripadajočimi delovnimi nalogi. Vzdrževanje se lahko izvaja po različnih merilih, povezanih z dinamiko proizvodnje.
Analitika in poročanje. Na podlagi podatkov lahko spremljamo različne kazalnike uspešnosti (KPI) in izvajamo analize, kot so npr. pogostost izpadov in njihovi stroški ter načrtovani in dejanski stroški servisiranja in vzdrževanja. Za poročanje pa so na razpolago standardne predloge in možnost izdelave poročil po potrebah.
Brezpapirno poslovanje. Cilj rešitve je, da se vsi podatki v zvezi z vzdrževanjem strojev in naprav samodejno beležijo ali vnašajo v informacijski sistem, s čimer se znebimo odvečnih papirnih dokumentov.
Spletna tehnologija. Informacijska rešitev je spletna aplikacija, do katere lahko uporabniki dostopajo preko svojih delovnih postaj ali prenosnih naprav, kot so prenosni računalniki, tablice in pametni telefoni.
Večja preglednost, krajši odzivni časi in nižji stroški vzdrževanja
Z uvedbo ustrezne informacijske rešitve za podporo vzdrževanju pridobimo več pomembnih koristi:
Preglednost nad dogajanjem. S standardnimi podatkovnimi modeli imamo sistematično urejene in varno shranjene podatke o celotnem življenjskem ciklu proizvodnih strojev na enem mestu, kar omogoča celovit pregled in lažje sprejemanje odločitev.
Povečanje produktivnosti. Z obdelavo podatkov lahko spremljamo različne kazalnike uspešnosti kot so MTBF, MTTR in drugi, ki so pomembni za analize pri upravljanju produktivnosti in načrtovanju investicij.
Krajši odzivni časi. Kljub preventivi se izpadom običajno ne moremo v celoti izogniti. Zato je pomembno, da so zastoji čim krajši, za kar potrebujemo samodejno zaznavanje in obveščanje servisnih služb.
Hitra odprava okvar. Odprava je hitrejša, če imajo lastni ali zunanji serviserji na razpolago vse podatke za diagnosticiranje težav in rezervne dele, ki jih prav tako zagotavljamo na podlagi informacij o pogostosti okvar. Še bolje pa je, da se na podlagi podatkov in preventivnega vzdrževanja okvaram izognemo.
Znižanje stroškov. Preprečevanje izpadov proizvodnje s pravočasnim in rednim vzdrževanjem strojev znižuje stroške in podaljšuje njihovo življenjsko dobo.
Vse navedene in druge koristi lahko dosežemo s proizvodnim informacijskim sistemom MePIS ter njegovimi funkcionalnostmi za podporo vzdrževanju proizvodnih strojev in naprav.
Vzdrževalski modul sistema MePIS MES – rešitev prilagojena za proizvodnjo
V primerjavi z zapletenimi aplikacijami za vzdrževanje, je Metronikova rešitev, ki je del platforme MePIS MES:
- enostavna za uporabo,
- prilagodljiva značilnostim naročnika in posebnim zahtevam uporabnikov,
- preprosto povezljiva s proizvodnimi napravami ter obstoječim informacijskim okoljem,
- skalabilna, saj lahko naročnik uporablja samo posamezne funkcionalnosti in
- ekonomična, saj je cenovno ugodna.
Zato je primerna tako za manjša proizvodna podjetja, kot tudi za najzahtevnejše uporabnike.
Za več informacij o informacijskih rešitvah, ki omogočajo učinkovito vzdrževanje proizvodnih strojev in naprav, kontaktirajte Vanjo Tomažiča po telefonu 01 514 08 33 ali elektronski pošti [email protected].