Izkoristite prednosti digitaliziranega upravljanja proizvodnih receptur
Na različnih področjih, kot so farmacevtska, kemijska, živilska in druge industrijske panoge, se uporabljajo proizvodne recepture. Namenjene so informacijam o sestavinah, postopkih in parametrih strojev, s katerimi zagotavljamo kakovost in varnost izdelkov. Vendar je proces upravljanja proizvodnih receptur marsikje še vedno klasičen, kar predstavlja različna tveganja, kot so možnosti napak, neskladnosti in nepotrebnih stroškov. Istočasno pa lahko z ustrezno tehnološko podporo proces upravljanja receptur predstavlja priložnost za izboljšanje skladnosti, konkurenčnosti ter znižanje stroškov proizvodnje.
Ključne težave pri klasičnem upravljanju proizvodnih receptur
Klasično upravljanje proizvodnih receptur pomeni, da podatke vzdržujemo na papirju ali v nepovezanih elektronskih zapisih, jih na stroje vnašamo ročno, proizvodni podatki pa so shranjeni na posameznih strojih, kar ima pomembne slabosti.
Napake pri vnosu. Najpogostejša težava so napake pri ročnem vnosu podatkov o recepturah, saj imajo več negativnih posledic. Neskladne izdelke je potrebno predelati ali celo zavreči, kar pomeni izgubo materialov in dodatne stroške. Pogosto povzročajo zastoje v proizvodnji in zmanjšanje produktivnosti. Kadar se odstopanja zaradi napak pri vnosu ugotovijo šele po odpremi, pa je lahko nujen odpoklic izdelkov, kar je drago in vpliva na ugled podjetja.
Izguba časa. Kadar se recepture vnašajo na strojih, se morajo operaterji sprehajati med stroji, pisarnami, arhivi in ponekod tudi garderobami, kar pomeni precejšnjo izgubo dragocenega časa. Izkušnje kažejo, da v takšnim primerih operaterji za vnos posamezne recepture na posameznem stroju porabijo več kot 30 minut.
Razpršenost podatkov. Čeprav so proizvodni podatki na strojih v elektronski obliki, so poročila in arhivi pogosto še vedno na papirju ali v preprostih preglednicah. Kadar je primarni vir podatkov posamezni stroj, je potrebno več obdelav in preverjanj, kar otežuje zagotavljanje sledljivosti in dokazovanje skladnosti z regulativnimi zahtevami.
Pomanjkljivo upravljanje različic. Proizvodne recepture se spreminjajo in posodabljajo, pri čemer klasične evidence ovirajo upravljanje različic in zagotavljanje, da se vedno uporablja pravilna verzija. Ker pogosto temeljijo na znanju in izkušnjah operaterjev, se pomembne informacije lahko tudi izgubijo, ko se upokojijo ali zamenjajo delovno mesto.
Pomanjkanje podatkov za analize. Razpršenost in nepovezanost prav tako otežujeta prenos podatkov med različnimi oddelki, kot so proizvodnja, nadzor kakovosti in razvoj, ter njihove analize in uvajanje izboljšav pri izdelkih in njihovi proizvodnji.
Klasično upravljanje receptur je torej zamudno in neučinkovito ter lahko povzroča ozka grla v proizvodnji, kar vpliva na produktivnost in stroške.
Rešitev za opisane in druge slabosti pa je digitalizacija in centralizacija upravljanja proizvodnih receptur.
Kako deluje digitalizacija upravljanja proizvodnih receptur?
Pri digitaliziranem upravljanju proizvodnih receptur se razvoj, odobritve in prenos receptur na stroje ter shranjevanje in obdelava proizvodnih podatkov izvaja v enovitem informacijskem okolju.
Priprava. Med fazo priprave se recepturam preprosto ureja parametre ter dodaja nove operacije in korake. Pri tem se lahko uporabijo predloge, ki določajo osnovne podatke, ali se kopirajo starejše recepture, ki se jim nastavijo drugačni parametri.
Odobritev. Ko so pripravljene, se jih posreduje v odobritev, da se recepture digitalno podpišejo s strani pooblaščene osebe in postanejo aktivne. Ker postopek poteka digitalno, se lahko izvede od kjerkoli, kar pospeši odobritev. Aktivne recepture lahko prenesemo na posamezni ali več strojev in nastavimo časovne podatke o njihovem delovanju. Po potrebi lahko pooblaščena oseba recepturo tudi deaktivira ali upokoji.
Prenos in aktivacija. Ko je receptura prenesena, lahko stroji začnejo delovati avtonomno, saj ni potrebe po dodatni izbiri ali potrditvi recepture na stroju. Po zaključeni proizvodnji pa se vsi pripadajoči proizvodni podatki prenesejo v centralno zbirko podatkov, kjer so na razpolago za analize in poročanje.
Vse navedeno lahko poteka iz udobja lastne pisarne, brez prisotnosti v proizvodnji, pri čemer se za vse postopke beleži revizijska sled, kaj, kdaj in zakaj je nekdo nekaj naredil. Prav tako se dostop in pravice za upravljanje proizvodnih receptur omejijo na določene osebe, kar zagotavlja ustrezno varnost.
Tri pomembne koristi digitaliziranega upravljanja proizvodnih receptur
Digitalizacija upravljanja proizvodnih receptur ima več pomembnih koristi, med katerimi omenimo samo pomembnejše:
Večja kakovost izdelkov. Odprava napak pri ročnem vnosu parametrov receptur povečuje kakovost izdelkov.
Zmanjšanje stroškov. Manj predelav, izmeta ali odpoklica izdelkov ter manj zastojev povečuje produktivnost in znižuje stroške proizvodnje.
Izboljšanja sledljivost in skladnost. Digitalizacija zagotavlja shranjevanje potrebnih proizvodnih podatkov na enem mestu, kar olajša sledljivost in poročanje pri dokazovanju skladnosti izdelkov. Hkrati pa so podatki na razpolago za analize in izboljšave učinkovitosti proizvodnje.
Kako vam lahko pomagamo v Metroniku?
Digitalizacija upravljanja proizvodnih receptur je pomembna izboljšava v proizvodnji, ki prinaša številne prednosti v različnih panogah, saj lahko podjetjem pomaga izboljšati učinkovitost, skladnost in konkurenčnost.
Vse opisane značilnosti in koristi pa vam omogoča Metronikova rešitev MePIS RM (ang. Recipe Management).
Za več informacij in predstavitev je kontaktna oseba Vanja Tomažič, ki mu lahko pišete na naslov vanja.tomazic@metronik.si.