V intervjuju za Časnik Finance Dr. Rok Preseren, izkušen strokovnjak za podatkovno znanost pri Metroniku, razlaga, zakaj umetna inteligenca ni (več) samo vroča tema, temveč konkretna priložnost za izboljšanje produktivnosti, kakovosti in energetske učinkovitosti v proizvodnji.
»Za uspešno uvedbo umetne inteligence v proizvodni proces morajo biti izpolnjeni nekateri ključni pogoji, ki se razlikujejo glede na to, ali gre za splošne probleme, kot je denimo napovedovanje porabe energije, ali za individualne izzive naročnika. Pri slednjih je po naših izkušnjah eden najpomembnejših dejavnikov uspeha vsebinski vodja na strani naročnika kot nekdo, ki je navdušen, predan in dobro pozna svoj proizvodni proces. Tak človek zna jasno opredeliti problem in pričakovanja, pogosto že pred prvim srečanjem pripravi enostranski povzetek izziva, kar je odličen znak, da so temelji za projekt trdni. To praviloma pomeni, da so podatki že na voljo v digitalni obliki, da naročnik razume njihov namen in obseg ter da zna hitro priti do manjkajočih informacij. Pomembno je tudi, da je znotraj organizacije že bila opravljena t. i. »evangelizacija«, torej razumevanje, zakaj umetno inteligenco uvajajo, pri čemer se udeleženci osredotočijo na to, kako jo uvesti vsebinsko in ekonomsko smiselno. Vsebinski vodja tako postane tudi glavni garant, da bo rešitev dejansko zaživela v praksi,« pojasnjuje dr. Rok Prešeren. Dodaja še:
»Metronik umetno inteligenco v svoja produkta MePIS MES in MePIS Energy vključuje premišljeno in ciljno usmerjeno kot funkcionalne module, ki naslavljajo konkretne izzive v proizvodnji in energetski učinkovitosti« in zaključuje: »Z dobrim partnerjem, jasnim ciljem in pravo podporo je vstop v svet UI dosegljiv, izvedljiv in dolgoročno izjemno donosen.«
Celoten intervju o aktualnih vprašanjih v zvezi z digitalizacijo v proizvodnji, ki je objavljen v Časnik Finance d.o.o. , pa si lahko preberete na povezavi: povezava